lifeinbromma's Blog

Lifestyle & Feelgood

Vilse och underbar ring

2 kommentarer

Igår skulle vi åka in till den lokala marknaden i Ban Phe. Alltid kul att se om man hittar någon skit som man tycker i fint i två dagar, för att sedan inse att man faktiskt har bättre smak än att man vill bära en äcklig nylon strandklänning som möjligtvis är ok på en strand i Thailand.
Efter en promenad på 25 minuter var vi framme till något som ska kallas marknad. Fy fan. Grillade grodor. Stekta råttor och kackerlackor. En lukt som inte går att beskriva. Ett snabbt besök för att inse att vi varken skulle hitta något att äta eller möjligtvis något att vilja ha på sig.
Mörkret kom och mitt lokalsinne är som ett skämt. Litar 100% på min käre man som är mer begåvad på den fronton. Trodde jag. Efter en promenad på 45 minuter så har vi fortfarande inte kommit tillbaka där vi startade och även jag insåg att något var galet.
Att utsätta sin fru som inte ätit sedan frukost på en ”vi är nog framme snart promenad” var inte det smartaste han har gjort. Gaaaaa. Stekpanna 3 den här resan. Så jävla arg. Plötsligt befinner vi oss på någon konstig bakgata där det inte syns en människa och jag känner paniken stiga. Vi kommer aldrig här ifrån. På något vänster kommer vi till en större gata där M säger: Vi väntar och ser om det kommer någon taxi…Vadå vänta!?! Då kan du fan vänta till imorgon bitti. FIXA EN TAAAAAXI skriker jag. Så jävla trött, hungrig och arg. Jag stolpar fram till första bästa karl jag ser och säger halvgråtandes; We need a taxi, can you pleeease help us?? Underbara man. Ett telefonsamtal och tre minuter kommer riddaren på vit häst och räddar oss. Att vi betalde en mindre förmögenhet spelade verkligen ingen roll. Att man ska fixa allt själv…

Igår såg jag en annons ur franska Elle på en sagolik ring. En ring to die for. Den kommer från Boucheron och den ska definitivt provas när jag kommer till Paris om en månad.

20140228-085602.jpg

Författare: lifeinbromma

Fyller snart 40 år Tre underbara söner och en lika underbar man Katten Nalle Bor i Bromma, såklart :-) Här kommer jag skriva allt mellan himmel och jord, Livet med allt vad det innebär och såklart det som sätter lite piff på vardagen!

2 thoughts on “Vilse och underbar ring

  1. Ha ha bäst ni kommer hem innan Matti får en fjärde stekpanna i skallen😆Vi kommer sakna er på söndag-tur att ni kommer hem snart kram till er alla

Kommentera

