lifeinbromma's Blog

Lifestyle & Feelgood

Falty Towers

4 kommentarer

Natten till igår var det dags för Melcher. Att spy alltså. Jag låg bredvid honom och jag fick en halv Cabonara över mig. Fräscht…men det är ju mitt barn så det var bara att hoppa upp och torka kräks och bajs (sorry alla äckelmagade).
Efter en timmes torkande och skrubbande så skulle vi försöka somna om. På väg att in i dimman hör jag ett snarkljud som påminner om ett brunstigt lejon. Inte var det M. Nejdå. Det var GRANNEN! Är det här ett skämt?? Är det han som snarkar så högt att inte ens väggarna kan hindra ljudet eller har de byggt hotellet med bakplåtspapper?? Innan jag somnar om så tänker jag att jag ska gå ner på morgonen och att vi ska försöka bli uppgraderade. Hade sett så otroligt fina hus precis vid stranden som jag kanske skulle kunna tjata mig till…inte vill de ha missnöjda kunder?
Jag vaknar av att jag hör ett forsande ljud. Är det japanerna på den andra sidan väggen som badar?? Redan?? Nej nej. DET ÖS REGNAR.
Alltså vad är det här? Om inte den här semestern får en snabb vändning så är det för fan ett skämt. Regn och magsjuka. Vi har haft två dagars sol på 8 dagar.

Gjorde ett tappert försök till uppgradering men gubben i receptionen tittade på mig som att det var en idiot som satt mittemot honom när jag försökte återge den enorma snarkning som grannen utövat under natten. Det blev inget nytt rum och jag förstår honom.

Idag är det ny dag och för att späda på Falty Towers så var det Theodore som kräktes inatt och det ÖS regnar. Happy life. Happy holliday!

Finn ett fel! Kunde varit en ganska fin bild…

20140221-093824.jpg

Författare: lifeinbromma

Fyller snart 40 år Tre underbara söner och en lika underbar man Katten Nalle Bor i Bromma, såklart :-) Här kommer jag skriva allt mellan himmel och jord, Livet med allt vad det innebär och såklart det som sätter lite piff på vardagen!

4 thoughts on “Falty Towers

  1. Men vilken otur ni har! Hoppas verkligen att det blir bättre framöver. Kram Linda

  2. 😔Blir så ledsen när jag läser…. Nu får de vara nog, sol kom fram och magsjuka bort!!💗
    Puss

Kommentera

