lifeinbromma's Blog

Lifestyle & Feelgood

Packåsna och lite nytt

Lämna en kommentar

Alltså jag vet inte jag ska skratta eller gråta…om vi hade blivit filmade där och då…

Hade beställt speedboat från Koh Samet som skulle köra oss till piren för vidare färd till Koh Chang. Jag, Melcher och Theodore var nere 15 minuter innan båten skulle komma. Båten låg redan på plats och jag inväntade bara resterande familj inklusive hela vårt ekipage av väskor. Till saken hör att min käre man ALLTID är i sista minuten och det är något som vi ofta kan tjafsa om. Jag som är precis motsatsen. Inte alltid bästa kombon..

För att komma ut till båten så var man tvungen att vada ut, fullsatt strand, vågor, Louis Vuitton väskan dinglades i luften för att inte bli blöt, Melcher som grät.
Väskorna kom men ingen hjälpte mig att bära dom ut till båten. Och var var M? Båten hann fyllas på med 3 japaner och 6 ryssar som bara ville komma iväg. En fru som var galen för att hennes man var uppslukad av havet och höll en båt på vänt. TILL SLUT ser jag en snigel komma låååååångsamt gåendes över stranden. Han har inte fattat att hans fru aldrig kommer prata med honom igen. Han blev varse kan jag säga!!!
Gaaaaaa om jag hade haft en stekpanna. Då han somnat skönt.

När vi väl är i minibussen, efter att jag ojat mig klart över att jag fullständigt är dyngsur, så säger jag att jag har slitit och burit så sjukt mycket i mina dagar (efter alla år utomlands) och nu är jag gammal nog att få lite räkmacka vad gäller den biten. Sluta vara packåsna. Jag har förstört både rygg och nacke efter för många tunga lyft.
Då kläcker M ur sig; ”Men du har väl bara burit shopping påsar i ditt liv….”
Då var det dags för stekpanna 2. Resten av dagen vågade han inte öppna munnen.

Klickade hem två nyheter från HM som jag har väntat in. Så fina!

20140220-112434.jpg

20140220-112442.jpg

Författare: lifeinbromma

Fyller snart 40 år Tre underbara söner och en lika underbar man Katten Nalle Bor i Bromma, såklart :-) Här kommer jag skriva allt mellan himmel och jord, Livet med allt vad det innebär och såklart det som sätter lite piff på vardagen!

Kommentera

