lifeinbromma's Blog

Lifestyle & Feelgood

Glada barn Glad mamma

Lämna en kommentar

Ibland är man ju så uppspelad på läktarn att det är löjligt. Duperad och för svag för att säga nej. Men jag har som regel att barnen måste hjälpa till och bidra för att få något. Inte bara säga att man vill ha något så springer man och köper det. Aldrig. Bortskämda barn är vidrigt och det värsta jag vet. Det kommer inte bli lätt för de stackars barnen den dagen de själva ska ut i arbetslivet och tjäna sina egna pengar om de är vana och tar för givet att det bara kommer av sig själv och att de får allt de pekar på. Jag har blivit uppfostrad att man hjälper till och bidrar innan mina föräldrar öppnade plånboken. Punkt. Våra barn har tack o lov inte brytt sig vad de har på sig för märken, de skulle helst bo i sina mjukis kläder om de själva fick bestämma.
Idag kom dock Theodore hem och sa att han ville ha en jacka som typ ”ALLA I HELA KLASSEN HADE…” och han erbjöd sig att betala 500 kr själv. För sina julklappspengar. Eftersom vi reser iväg snart och det inte är jätte fett här hemma just nu så ringde jag M för att se om T verkligen skulle få den här sjukt dyra jackan…den var på rea men trots det så kostade den mer än vad jag nästan skulle lagt på en jacka. Resonerade fram och tillbaka men till slut kom vi fram till att han skulle få den. På vissa premisser. Hjälpa till att tvätta min bil, städa upp efter sig och framför allt skärpa till sig vad gäller skolan. Vi får se hur han levererar och det är liksom lite upp till bevis. Framför allt så tror jag att han själv känner att han faktiskt bidragit och att det är en tillfredsställelse.

Nog om det. Ikväll blir det Thaimat med våra ständiga följeslagare. L & P ❤ Love!!!

Min fina bokhylla förändras ständigt med nya böcker och detaljer.

20140124-170342.jpg

Författare: lifeinbromma

Fyller snart 40 år Tre underbara söner och en lika underbar man Katten Nalle Bor i Bromma, såklart :-) Här kommer jag skriva allt mellan himmel och jord, Livet med allt vad det innebär och såklart det som sätter lite piff på vardagen!

Kommentera

