lifeinbromma's Blog

Lifestyle & Feelgood

Får jag vara här..??

Lämna en kommentar

När jag var liten så var matsalen en plats där man åt högst fyra gånger per år. Det var husets ”finrum” som man inte använde i onödan. Det var med andakt man fick vara där. Typ.
Idag är jag 41 år, högst vuxen och som kan ta mina egna beslut. Ändå kom jag på mig själv häromdagen att tänka; Nej, matsalen får jag väl inte sitta i och äta min middag MEN lika knäppt som tanken kom så insåg jag ju att detta är MIN matsal som ingen minsann ska säga när man får vara i. Jag vill dock fortfarande att det ska kännas lite speciellt när man äter här men att det ska utnyttjas betydligt oftare än när man själv var liten. Sagt och gjort så intar vi nu våra helgfrukostar här inne och så vi njuter. Känslan av att det är en liten speciell dag är väl ändå fantastisk?!?

20131221-092543.jpg

Författare: lifeinbromma

Fyller snart 40 år Tre underbara söner och en lika underbar man Katten Nalle Bor i Bromma, såklart :-) Här kommer jag skriva allt mellan himmel och jord, Livet med allt vad det innebär och såklart det som sätter lite piff på vardagen!

Kommentera

