lifeinbromma's Blog

Lifestyle & Feelgood

Fel igen…eller?

Lämna en kommentar

Skenet från den ilsket lysande tunnelbanelampan får mig att vilja sluta ögonen och somna om igen och låtsas att jag ligger hemma i min varma säng. Herregud. Man är inte skapt för dessa tidiga, mörka och kalla mornar.

Tanken är att vi på lördag ska inviga matsalen. Tre rätters. Champagne. Music. Men det ser mörkt ut. De skulle oljat fiskbensparketten som i måndags men de verkar finnas saker som de hellre prioriterar. SUUUUCK!

Färgen som ska målas i källaren hade jag bestämt till en neutral grå färg, 1000-N. En super fin färg som vi haft tidigare och som jag anser som ett ”säkert kort”. När M kom hem igår visade jag tapeten som ska upp på en vägg och frågade vad han tyckte. Gråa eller vita väggar? Vita sa han. Vita såg jag också skulle bli bäst.
Träffade byggarna imorse och meddelade att vi ändrat oss men då var det för sent. Färgen redan färdigblandad.
Jag drar täcket över huvudet och drömmer mig bort till sommarens Gotland.

20131120-075003.jpg

Författare: lifeinbromma

Fyller snart 40 år Tre underbara söner och en lika underbar man Katten Nalle Bor i Bromma, såklart :-) Här kommer jag skriva allt mellan himmel och jord, Livet med allt vad det innebär och såklart det som sätter lite piff på vardagen!

Kommentera

