lifeinbromma's Blog

Lifestyle & Feelgood

Fy för tjuvar

4 kommentarer

Idag har jag inte suttit många minuter på min rumpa. I alla fall inte vid mitt skrivbord. Morgonen började med underbart frukost möte på Broms Karlavägen. Världens mesta och bästa frukostställe.
Följdes av ett antal andra möten för att nu sitta på väg hem till min sjukling. T är ur hängig..

Imorse fick vi dessutom världens chock när M skulle skjutsa Melcher till dagis. Inbrott i bilen under natten. De har tagit ratt, färddator, stereo etc. Jävla tjuvar rent ut sagt. Det blir ju sådant meck med polis, försäkringsbolag, fixa hyrbil etc. Nu ska vi sätta upp övervakningskameror på huset. Det är flera grannar som har blivit drabbade tidigare så det var väl vår tur nu…

Det går i en rasande fart hemma och när jag kom hem igår hade de tapetserat arbetsrummet. Visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Det var tapet som ramlade över en och det blev väldigt intensivt. Får kompensera med mycket vitt…
Men samtidigt väldigt fint. Älskar mönstret.

20131119-160441.jpg

20131119-160433.jpg

Författare: lifeinbromma

Fyller snart 40 år Tre underbara söner och en lika underbar man Katten Nalle Bor i Bromma, såklart :-) Här kommer jag skriva allt mellan himmel och jord, Livet med allt vad det innebär och såklart det som sätter lite piff på vardagen!

4 thoughts on “Fy för tjuvar

  1. Hej! Vilket vackert hem ni har! Vi har precis köpt nytt hus, en liten pärla nere vida havet. Helrenoveringsobjekt =) Så nu söker jag tips och idéer på nätet och råkade hamna på din blogg. Så nu till min fråga. Var köpte ni ert golv? Fiskbensparketten. Det är så ljuvligt! Ser ut att vara lite ljusare än ek, är det oljat/lackat i ljusare nyans eller är det bara bilderna som luras?
    Tacksam för svar! =)

    • Hej Sara,

      Vad kul att du hittade hit! Och vad spännande med ett renoveringsobjekt att sätta tänderna i.
      Vi bygger ut 70 kvm och det ska bli fantastiskt när det är klart. Det har varit jobbigt då de nu är i varje rum och fixar något…vart ska man ta vägen?!

      Fiskbensparketten är köpt på Ekesiöö, en lokal bygghandel men det finns lite överallt. På bilderna är golvet slipat men inte behandlat. Det ska hårdvax oljas idag. Vi vill ha en neutral olja med matt yta. En del av vårt golv är det gamla (som lades in 1924!) men msn ser inte skillnaden MIT det nyinlagda.

      Ska lägga upp bilder så fort golvet är klart!

      Kram Adrienne

Kommentera

