lifeinbromma's Blog

Lifestyle & Feelgood

Gör om – gör rätt och ett härligt besked

2 kommentarer

Ibland går det snabbt. För snabbt. Vi är ju på jakt efter en stoooor matsalsmatta vilket verkar näst intill omöjligt att hitta. Om du inte vill lägga en mindre förmögenhet. Och det varken kan eller vill vi. Auktioner är en bra plats att finna både snuskigt dyra men även sådant som man faktiskt kan göra en bra affär på. SÅ sagt och gjort så slängde jag in ett bud på en matta som verkade vara i min smak. Blev överbjuden. Höjde. Blev överbjuden. Höjde. Så höll det på till jag kände att jag passerat min högsta gräns för länge sedan. Plötsligt var mattan vår. Det dröjde tre dagar innan jag vågade säga något till M. Men så fantastisk som han är så svarade han: Härligt älskling, hoppas att den blir fin. En sådan reaktion tror jag inte att alla äkta hälfter hade reagerat.

Min duktiga fina Nina följde med som smakråd igår till Lauritz för att titta på inköpet. Tack och lov att man har två veckors ångerrätt. Den utnyttjade jag nu. INTE FIN. Det såg ut som någon hade kissat på mattan. Pissgul istället gör ljusbeige. Jakten lär fortsätta men lugnar mig till allt är klart.

20130927-062144.jpg

Igår damp det ner ett väldigt läskigt kuvert i brevlådan. Från mammografin. Slet upp det. Försökte desperat läsa vad som stod. Såg inte svaret. Läste igen. DÄR. PUUUUUH! Ingen cancer. TACK GODE GUD.

20130927-062413.jpg

Författare: lifeinbromma

Fyller snart 40 år Tre underbara söner och en lika underbar man Katten Nalle Bor i Bromma, såklart :-) Här kommer jag skriva allt mellan himmel och jord, Livet med allt vad det innebär och såklart det som sätter lite piff på vardagen!

2 thoughts on “Gör om – gör rätt och ett härligt besked

  1. Hmmm undrar om det betyder att jag är en oäkta hälft???

Kommentera

