lifeinbromma's Blog

Lifestyle & Feelgood

Fru Velig och gräsänka

Lämna en kommentar

Imorse åkte M & W upp till Dalarna för en pappa barn helg med fem pappor och en jädrans massa ungar. Forsränning, campa, njuta av vacker natur och kanske det bästa av allt att bara få kvalitetstid tillsammans. Så viktigt och så behövligt.

Idag har jag en massa to do’s men också bara tid för att vila och umgås med mina andra små troll.

Nu när allt med huset (och livet…!) går i ett sådant rasande tempo så har det blivit dags att beställa tapeten till arbetsrummet. Jag kan verkligen vara fru Velig innan jag hittat the shit men när jag ramlar över rätt så går det på en minut. Så har det varit med tapeten till arbetsrummet. Jag har velat ha en toile tapet och sett att det skulle vara så fint men samtidigt känt att en toile är för mig mer sovrum än arbetsrum. Åkte ner igår och lånade hem lite olika tapet pärmar men ingen kändes 100:a. Ville liksom inte ta second best. MEN när jag skulle hämta M hos sin kompis igår kväll så ser jag TAPETEN och kärlek uppstod. Till saken hör att mamman i familjen är designer och gjort massa fina möbler för bl.a. Asplunds. Det kändes genast som mitt val var förankrat hos ett riktigt proffs. Nu blir det William Morris tapet Willow Bough från Engelska Tapetmagasinet

20130921-070150.jpg

Författare: lifeinbromma

Fyller snart 40 år Tre underbara söner och en lika underbar man Katten Nalle Bor i Bromma, såklart :-) Här kommer jag skriva allt mellan himmel och jord, Livet med allt vad det innebär och såklart det som sätter lite piff på vardagen!

Kommentera

