lifeinbromma's Blog

Lifestyle & Feelgood

En dag av känslomässig berg och dalbana

2 kommentarer

Så länge ja kan erinra mig så har jag varit hypokondrisk. Livrädd för sjukdomar och för att dö. Kanske har det med att göra att jag bodde mer eller mindre på sjukhuset när jag var liten för min konstanta huvudvärk som gjort att jag i vuxen ålder springer till doktorn så fort det är något. Högkostnadskort på en gång. Ja, ni fattar.

Efter en otroligt lyckad kräftskiva igår kväll så vaknade jag seg som tusan men UTAN huvudvärk, tack gode Gud. Hoppade in i duschen och ska dra ett tag med rakhyveln under armarna och ser till min förskräckelse att lymfan under höger arm är jäääääätte svullen (normal svullen kanske en läkare hade sagt) men för mig var det en stor böld…får panik och tuppar nästan av. Lägger mig i duschen och får panikångest. Sååå rädd att jag är döende och att jag fått bröstcancer. På något vänster kommer jag kravlandes ur duschen och får tag på mobilen och ringer min underbara husläkare. Förklarar läget (hon har varit med om att jag har haft cancer, hiv, ALS, ms etc etc…) så jag får komma dit en timme senare. Hon tittar och klämmer och säger att det INTE är cancer utan en inflammation pga rakningen. Jag hoppar upp från britsen och slänger mig i Dr Söderströms armar och tackar henne för att jag precis fått livet tillbaka…

In och äta myslunch på Tures med Malin och snart dags för kräftskiva igen. Herregud vad den här dagen har erbjudit på många känslor. Måste nog ta mig en snaps eller två!

Pics från gårdagskvällen!

20130913-174229.jpg

Författare: lifeinbromma

Fyller snart 40 år Tre underbara söner och en lika underbar man Katten Nalle Bor i Bromma, såklart :-) Här kommer jag skriva allt mellan himmel och jord, Livet med allt vad det innebär och såklart det som sätter lite piff på vardagen!

2 thoughts on “En dag av känslomässig berg och dalbana

Kommentera

