lifeinbromma's Blog

Lifestyle & Feelgood

För de små gulliga fötterna

Lämna en kommentar

Jag är nog en väldigt nostalgiskt person. Älskar traditioner. Bevara ens arv.
Ju äldre jag blir så reflekterar jag själv över att saker och beteenden ofta förknippas med min barndom. Det känns tryggt på något vis.

I mitt flickrum hemma på Asbjörnsensväg hade mamma låtit en dam i Båstad väva en jätte stor turkos trasmatta. Efter en liten färg tygbit hon förälskat sig i. Sådan mor sådan dotter kan man ju lugnt konstatera. Har inte svårt att se mig själv göra exakt likadant. Den här fantastiska trasmattan finns någonstans men mamma vet inte exakt var…Kan vara på vinden på Gotland, hos min syster i Östersund eller i något av de tre källarföråden i stan. Hm, vet inte vart jag ska börja leta..
Om jag inte hittar den så har jag flera fina alternativ. Från House Doctor eller Zara Home
Min kompis Fia har startat ett företag där de väver upp mattor i Indien som också är super så vi får se vad det blir.

20130910-065557.jpg

20130910-065604.jpg

20130910-065616.jpg

Författare: lifeinbromma

Fyller snart 40 år Tre underbara söner och en lika underbar man Katten Nalle Bor i Bromma, såklart :-) Här kommer jag skriva allt mellan himmel och jord, Livet med allt vad det innebär och såklart det som sätter lite piff på vardagen!

Kommentera

