lifeinbromma's Blog

Lifestyle & Feelgood

Vårt vita hus

12 kommentarer

Jag har inte alltid älskat vårt hus. De första fem åren var vi högst tveksamma om vi skulle bo kvar. Såg inte riktigt potentialen. Hemnet var som porr och vi sprang på husvisningar stup i ett. Vi var ständigt på jakt efter det perfekta objektet. Inte klokt när man tänker tillbaka på det. Idag kan jag inte tänka mig att bo någon annanstans – jag fullkomligt älskar vårt hus. Att det har snedtak, svårmöblerat, väggar som rör sig och spricker får man leva med. Det är en del av charmen att bo i ett gammalt hus. Det är ju snart 100 år sedan det byggdes och det gäller verkligen att bevara husets själ. Självklart måste man ju modernisera och så men jag vill försöka hitta känslan att här bor någon som tar hand om och ser efter huset.

Vi blev tillfrågade av Alcro för ett par år sedan om de fick använda vårt hus som visningshus i deras reklamkampanjer och butiksmaterial då de tyckte att det var så fint. Såklart man blir glad och stolt!

20130425-170439.jpg

Författare: lifeinbromma

Fyller snart 40 år Tre underbara söner och en lika underbar man Katten Nalle Bor i Bromma, såklart :-) Här kommer jag skriva allt mellan himmel och jord, Livet med allt vad det innebär och såklart det som sätter lite piff på vardagen!

12 thoughts on “Vårt vita hus

  1. Det måste ha varit väldigt roligt då ni blev tillfrågade om reklamkampanjen. Känner ni någon på Alcro eller åkte de helt enkelt runt, hittade ert hus och knackade på? Det måste ha varit oerhört smickrande oavsett och jag förstår att de gärna ville använda bilder på ert hus- det ser alldeles fantastiskt ut! / Linda

  2. Jag förstår som sagt att de valde ert hus:-). Vi bor också i ett hus från 20-talet och jag kan inte heller tänka mig att bo i ett annat hus som det är nu. Skulle dock gärna vilja ta hit byggföretaget snart igen för att fortsätta renovera men vi har gjort en hel del den sista tiden och skall ta det lite lugnt ett tag nu tänkte vi. / Linda

    • Var bor du någonstans? Problemet med hus är ju att man aldrig blir klar. När man tror att man är det så är det något som behöver renoveras eller bara att man vill göra om 🙂

  3. Jag bor på Sveriges västra sida i ett område som jag tror påminner en del om ert en hel del. Vi är inte i närheten av att vara klara men förr eller senare så. / Linda

  4. Vi bor lite mer ”centralt” men Kullavik är jättefint tycker jag (fast jag tycker väldigt mycket om Stockholm också)! / Linda

  5. Snubblade precis över den här bloggen, och då även ett av mina favorithus, visade det ju sig! För ditt hus har legat i en av inspo-mapparna sedan Alcro’s kampanj. Så kul att få kika in lite bakom fasaden också!
    Älskar färgsättningen, vitt och ljust grått, och det blir troligen vårt färgval när det är dags att återställa vår fasad (därav den nedsparade bilden). Gissar att den vita kan vara typ NCS 0500-N? Men den grå är svårare att gissa. Runt 1502-Y eller 2502-Y?
    Ska bli spännande att följa er tillbyggnad av huset, den ser fin ut på ritningarna.
    /Lovina

  6. Jamen, då var jag inte så illa ute ändå! ;)Det är väl lite av en arbetsskada. Men det är alltid svårt att bedöma färg av en bild. Jag bor också i Stockholm. Underbart hus ni har! Jag älskar husen från 20-talet, och Bromma. Bodde där under några år, och kan sakna det ibland.
    /Lovina

  7. Yes, är arkitekt. 😉

Kommentera

