lifeinbromma's Blog

Lifestyle & Feelgood

Kärlek och grym nostalgi

4 kommentarer

När jag var liten hade vi stolar i köket som jag älskade. Många samtal avhandlades på dessa stolar.
Nu har jag hittat stolen som påminner jätte mycket om mina gamla köksstolar. Det var kärlek vid första ögonkastet.
Måste ha dom. Klassiker.

Michael Thonets klassiska stol No 30, har tillverkats i över 150 år. Designad av Michael Thonet som startade denna fabrik Ton 1861. Stolarna tillverkas på samma sätt idag som när tillverkningen startade. Stolen är tillverkad i böjträteknik i bok. Sitsen finns i flätad rotting (cane) eller sits i trä.

De finns på Artilleriet

20130213-184555.jpg

Författare: lifeinbromma

Fyller snart 40 år Tre underbara söner och en lika underbar man Katten Nalle Bor i Bromma, såklart :-) Här kommer jag skriva allt mellan himmel och jord, Livet med allt vad det innebär och såklart det som sätter lite piff på vardagen!

4 thoughts on “Kärlek och grym nostalgi

  1. Bra men dyrt inlägg. hittade ett schysst matbord och en grym matta på det där stället som även Jess gillade. inte bra!

  2. Ett bord för 16.000 och en matta för 28.000… Även stolar för 2.600/styck och vi behöver 8 minst…. DYYYYYRT!

Kommentera

