lifeinbromma's Blog

Lifestyle & Feelgood

Dagens citat

Lämna en kommentar

Jag måste säga att att barn är så kloka, ärliga och (för det mesta) alldeles underbara.

Wille kläckte en sådan rolig kommentar till mig igår. Den kom verkligen från hjärtat och han fattade nog inte själv hur rolig han var.
Jag står i badrummet i trosor och borstar tänderna och han sitter på toan när han säger, bokstavligen:

”Mamma, du börjar bli gammal.
Du har sådana hål på låret…”

Ha ha, han förknippar mina celluliter på låren som något man får när man är så gammal som hans mamma är..!! 😃

Det andra jag ville säga är något så enkelt men kanske inte lika självklart men som man borde tänka oftare på…

Vi lever EN gång. DU är alltid nummer ETT i DITT liv, finn din egna väg och gör val i livet som du mår bra av- inte vad någon annan vill. Lägg din energi på saker och människor som får dig att må bra. Våga prioritera bort energitjuvar.
Det ska jag göra!!!

20130201-063150.jpg

Författare: lifeinbromma

Fyller snart 40 år Tre underbara söner och en lika underbar man Katten Nalle Bor i Bromma, såklart :-) Här kommer jag skriva allt mellan himmel och jord, Livet med allt vad det innebär och såklart det som sätter lite piff på vardagen!

Kommentera

