lifeinbromma's Blog

Lifestyle & Feelgood

En tankeställare

Lämna en kommentar

Så länge som jag kan minnas har jag älskat solen och värmen. Älskat att vara knallbrun. Utan problem har jag kunnat ligga och steka dag efter dag på stranden, uppsökt solen och försökt maximera varje soltimma.
Det har varit på gränsen till sjukt och jag har inte insett förrän de sista två-tre åren att jag måste ändra mitt beteende.

Jag har varit usel på att använda solglasögon och solskyddsfaktor vilket har satt sina spår med rynkor, torr hud och pigmenterad hud. Det är liksom svårt att dra tillbaka tiden.
Det jag däremot har varit duktig på är att gå till hudläkaren två gånger per år för att kolla leverfläckar. Jag har fått ta bort ett antal samt att en av dom var förstadie till cancer. Inte att leka med.

Jag såg en fruktansvärd annons från Cancerfonden som var otroligt stark. Den träffade mig rakt i hjärtat. Nu är det definitivt slut solat.

20130122-183221.jpg

Författare: lifeinbromma

Fyller snart 40 år Tre underbara söner och en lika underbar man Katten Nalle Bor i Bromma, såklart :-) Här kommer jag skriva allt mellan himmel och jord, Livet med allt vad det innebär och såklart det som sätter lite piff på vardagen!

Kommentera

