lifeinbromma's Blog

Lifestyle & Feelgood

Pappas gamla skrivbord

Lämna en kommentar

Det är något visst med gamla möbler, de har en historia och en själ som jag älskar. Att blanda nytt och gammalt har jag på senare år blivit betydligt bättre på, att inte bara köpa nytt utan att man faktiskt adderar sådant som gör att rummet får en karaktär och personlighet. Hur kul och spännande är det med bara nytt? För mig är det ur trist….
Jag har dock ingen period i möbel historien som jag föredrar utan jag kan gilla allt från 1700-tal, sekelskifte, 50- tal etc. Jag blir kär i en möbel, inte en tidsera.

Pappa har ett gammalt skrivbord från England som vi har haft under hela min uppväxt och jag älskar detta bord. Kanske inte för att det är specifik vackert utan för att det är sådan nostalgi.
De har lovat mig att jag ska få det när vårt arbetsrum blir klart. Ser framför mig en modern läslampa, gärna AJ lampan från Verner Panton

20130115-183942.jpg

20130115-183931.jpg

Skulle gärna vilja ha en tapet med Toile de jouy mönster och en heltäckningsmatta i sisal.

20130115-184357.jpg

20130115-184404.jpg

Författare: lifeinbromma

Fyller snart 40 år Tre underbara söner och en lika underbar man Katten Nalle Bor i Bromma, såklart :-) Här kommer jag skriva allt mellan himmel och jord, Livet med allt vad det innebär och såklart det som sätter lite piff på vardagen!

Kommentera

