lifeinbromma's Blog

Lifestyle & Feelgood

Tack!

Lämna en kommentar

Tack bästa julafton för en underbar dag. Den kunde inte blivit bättre. Barnen var glada, förväntningsfulla och tålmodiga.
Efter en super mysig frukost bestående av räkmackor och varm chockad med vispgrädde så åkte M iväg med barnen till farmors grav, en tradition sedan många många år. Jag förberedde jullunchen som bestod av revbensspjäll, kycklingspett, Skagen, lite sill, lax etc.
Mätta och belåtna spelade sedan hela familjen yatzy och inte helt otippat vann jag!!! 🙂
Sedan bänkade vi oss alla framför Kalle och jag måste säga att jag fortfarande tycker att det hör till och är så mysigt. Barnen förstår inte riktigt mitt engagemang som har blivit uppväxta med tecknade filmer etc. Men det är ju sådan nostalgi!

Lagom till att tomten skulle komma så var M tvungen att åka iväg och posta ett brev, typiskt!!
Melcher var så modig och kramade honom flera gånger, inte som en själv som darrade på underläppen till man var 10 år!

Fin fina julklappar delades ut och trots att det inte skulle bli så mycket paket så tyckte jag att det svämmade över under granen. Barnen hade varit jätte duktiga och handlat till både varandra och och till mig och Matti. Jag fick ett par underbara Lovika vantar och ett super fint halsband. Av M så fick jag pengar och imorgon är det shopping som gäller, ska hänga på låset och jag har min lilla rutt klar.
Jag kan bara vara i stan tre timmar för M ska iväg med T och W på bio vid 14.30…
Hoppas jag hittar något fint!!!

20121225-135042.jpg

20121225-135054.jpg

20121225-135104.jpg

20121225-135113.jpg

20121225-135120.jpg

20121225-135129.jpg

Författare: lifeinbromma

Fyller snart 40 år Tre underbara söner och en lika underbar man Katten Nalle Bor i Bromma, såklart :-) Här kommer jag skriva allt mellan himmel och jord, Livet med allt vad det innebär och såklart det som sätter lite piff på vardagen!

Kommentera

