lifeinbromma's Blog

Lifestyle & Feelgood

Årets mörkaste dag

Lämna en kommentar

Jordens undergång tror Maya indianerna kommer inträffa idag den 21/12. Tveksam till just detta (!) men däremot är det årets mörkaste dag och likaså 49 år sedan min morfar sägnade ner i skidspåret ute i Lilljansskogen, två dagar innan julafton endast 63 år gammal. Mamma var endast 21 år när hon förlorade sin pappa och mormor blott 52 år när hon förlorade sin älskade man. Om det är något äktenskap som har varit helt fantastiskt så är det nog mormor och morfars. De jag har fått berättat är inget annat än total lycka. Riktigt avundsvärt måste jag tillstå.

Så idag på årets mörkaste dag har det känts som en låååång fredag, jag har hunnit med väldigt mycket. Julfika i W’s klass, fika här med Lotta och Frida, lite jobb, en sväng till Bromma blocks där jag hittade två par jeans. Riktigt nöjd måste jag säga att jag är.
Ett par kamouflage färgade från Cubus och ett par svarta med nitar från H&M
Fyra par nya jeans på två veckor känns bra jobbat!

20121221-170505.jpg

20121221-170515.jpg

Författare: lifeinbromma

Fyller snart 40 år Tre underbara söner och en lika underbar man Katten Nalle Bor i Bromma, såklart :-) Här kommer jag skriva allt mellan himmel och jord, Livet med allt vad det innebär och såklart det som sätter lite piff på vardagen!

Kommentera

