lifeinbromma's Blog

Lifestyle & Feelgood

Jul = lugn och ro…eller inte

Lämna en kommentar

Hurra redan torsdag och lugnet och ljuset i tunneln börjar infinna sig. Det här med julen ska ju vara förknippat med vila, lugn och ro men istället rusar man som en skållad råtta för att hinna med julklappsinköp, städning, bakning, glögg fester etc etc. Inte konstigt att man är helt utschasad på självaste julafton.
I år har jag struntat i många ”måsten”, känns väldigt skönt. Konstigt nog har jag fortfarande noll julkänsla och jag kunde lika gärna strunta i julgran men för barnens skull så bör man nog. Jag vet hur jag funkar, den 1/1 vill jag slänga ut allt och bara ta in våren :-)!!
Konstigt nog har jag inte lyssnat än på någon julmusik, tidigare år har det spelats morgon middag kväll från första advent.
Hur som helst så hoppas jag på lugn och ro och tid för återhämtning och kanske en bok eller två kommer hinnas med. Jag har många som ni ser som ligger och väntar!

20121220-082630.jpg

Författare: lifeinbromma

Fyller snart 40 år Tre underbara söner och en lika underbar man Katten Nalle Bor i Bromma, såklart :-) Här kommer jag skriva allt mellan himmel och jord, Livet med allt vad det innebär och såklart det som sätter lite piff på vardagen!

Kommentera

