lifeinbromma's Blog

Lifestyle & Feelgood

Tisdag

Lämna en kommentar

Vaknade och insåg att jag hade försovit mig i 40 minuter, det är ju aldrig en bra start på dagen men jag skyndade mig inte ett dugg utan tog det lugnt ändå, det är väl ingen som antingen tackar mig eller halshugger mig om jag är 45 minuter sen?!?
Förra hösten när jag mådde så dåligt, livslång prestationsångest, höga krav på mig själv, tron att man aldrig räcker till, ja listan kan göras lång, så fick jag lära mig av KBT terapeuten att använda verktyg när jag kommer in i vissa tankebanor vilket har hjälpt mig till stor del i det livslånga arbetet att tycka att jag duger, att jag inte behöver ta livet så allvarligt, att få en bättre självkänsla.

Nu när man är mitt i livet har jag förstått att många hinner stanna upp och reflektera över sin livssituation vilket är såklart bra många gånger samtidigt som det får konsekvenser. Jag har kört på i så många år, och gör väl det i viss mån fortfarande men skillnaden nu är att jag inte får ångest på samma sätt, jag kan orimligen räcka till för allt och alla. Jag har blivit mycket bättre på att säga NEJ, selekterat det som dränerar mig på energi, tar nog livet inte lika allvarligt..De som står mig närmast känner skillnad och det är det viktigaste. När barnen kallade mig Saddam Hussein, Hitler, Bin Ladin så fick det vara nog och ett tecken på att jag behövde ta tag i mitt liv!

Denna lilla summering av min morgon på väg till jobbet och känslan av livet är ändå ganska härligt och underbart!
Önskar er alla en fantastisk dag!

Författare: lifeinbromma

Fyller snart 40 år Tre underbara söner och en lika underbar man Katten Nalle Bor i Bromma, såklart :-) Här kommer jag skriva allt mellan himmel och jord, Livet med allt vad det innebär och såklart det som sätter lite piff på vardagen!

Kommentera

